وبلاگ

گونی پلاستیکی چیست؟همراه با مشاوره و معرفی برای خرید

خرید گونی پلاستیکی

گونی پلاستیکی و استفاده از آن در بسته بندی کالا به حدی گسترده است که نمی‌توان نقش این کالای بسته بندی را دست کم گرفت. با توجه به تنوع بالایی که گونی‌های پلاستیکی در بازار دارند، کاربران باید قبل از خرید با انواع این گونی‌ها و ویژگی هر یک از آن‌ها آشنا شوند تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنند. در صورتی که شما نیز قصد خرید گونی پلاستیکی را دارید، ما شما را در این مقاله از زودپک با این روند آشنا خواهیم کرد.

گونی پلاستیکی و استفاده از آن در بسته بندی کالا

عموما برای ساخت گونی‌های پلاستیکی از رزین پلی پروپیلن یا پلی اتیلن استفاده می‌کنند. تولید گونی پلاستیکی با بافت الیاف پلاستیکی به صورت تار پود به یکدیگر تولید می‌شود و دارای بافتی محکم و مقاوم است. گونی‌ها دارای طرح، ابعاد و تنوع به لحاظ کاربرد هستند. در این مقاله از زودپک به بررسی انواع گونی و کاربردهای آن در صنعت بسته بندی می‌پردازیم.

اسفاده گونی سیب زمینی

گونی‌های پلاستیکی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

گونی پلاستیکی در حوزه بسته‌بندی اقلام خوراکی، مصالح ساختمانی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا هر حوزه کاری نوع خاصی از این گونی‌ها پیشنهاد می‌شود. برخی از انواع مدل گونی‌ها شامل موارد زیر است:

گونی پلی اتیلنی

از پرکاربردترین پلاستیک‌هایی که در تولید گونی پلاستیکی استفاده می‌شود، پلی اتیلن است. گونی‌هایی که از این جنس تهیه می‌شوند دارای قیمتی معقول بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. بافت پلی‌اتیلن دارای خاصیت کشسانی نبوده و به همین دلیل این گونی‌ها برای بسته‌بندی محصولات سنگین گزینه مناسبی است.

گونیپلی پروپیلن

نوع دیگری از گونی‌های پلاستیکی موجود در بازار گونی‌هایی هستند که از مواد اولیه پلی پروپیلن تهیه شده و با نام اختصاری PP نیز شناخته می‌شوند. قیمت گونی پلی پروپیلن از قیمت گونی پلی اتیلن بالاتر است. این گونی‌ها اغلب در رنگ سبز تولید شده و زیست تخریب‌پذیر هستند. یعنی امکان تجزیه در طبیعت را دارند. بنابراین علاوه بر کارآیی بالایی که دارند، توانسته‌اند توجه حامیان محیط زیست را نیز به خود جلب کنند.

گونی سفید و قرمز

گونی ضد آب

یکی از پرکاربردترین انواع گونی‌های پلاستیکی نوع لمینیتی یا ضد آب است. این گونی‌ها به دلیل ویژگی ضد آبی که دارند از نفوذ هرگونه رطوبت و آب به محتویات درون خود جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل در موارد حساس مثل بسته‌بندی کاغذ و مواردی از این قبیل استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود.

چاپ رنگ و طرح دلخواه از ویژگی گونی‌های پلاستیکی لمینیتی است. این ویژگی کمک می‌کند اطلاعات مربوط به محصول یا برند روی گونی درج شود.

[ux_products type=”row” ids=”79449,31329,31330,31320″]

گونی‌های با جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن نیز می‌توانند به صورت ضد آب تولید شده و در بازار به فروش برسند. بنابراین کاربران می‌توانند مناسب‌ترین جنس را بسته به نیاز خود انتخاب کرده و آن را به صورت لمینیتی سفارش دهند. قیمت گونی پلاستیکی لمینیتی در مقایسه با دیگر انواع کمی‌‌گران‌تر است.

ابعاد گونی پلاستیکی موجود در بازار

گونی‌‌های پلاستیکی در ابعاد مختلفی بسته به نیاز مشتریان تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از جمله پرکاربردترین این گونی‌ها می‌توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

گونی‌های پلاستیکی به صورت رولی و عددی در بازار به فروش می‌رسند. آنچه سبب شده تا گونی پلاستیکی به عنوان یکی از پرکاربردترین بازار شناخته شوند، مزایای قابل توجه آن‌ها است. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از گونی پلاستیکی عبارتند از:

  • انعطاف‌پذیر بودن
  • قابلیت حفظ شکل خود
  • قیمت مناسب در برابر کارآیی
  • دارای ابعاد مختلف بر اساس نیاز مشتریان
  • استحکام و مقاومت بالا در برابر وزن زیاد بار
  • امکان شست و شو و چند بار مصرف بودن آن‌ها
  • گزینه‌ای مناسب برای بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله خوراکی و غیره

قیمت گونی پلاستیکی؛ چقدر باید هزینه کنیم؟

استفاده از این محصول محدود به بسته‌بندی اقلام مختلف نیست. از گونی می‌توان در پوشش نمای ساختمان و حصارکشی اطراف زمین‌ها و کارگاه‌های ساختمانی استفاده کرد. شرکت‌های زیادی این محصول را ارائه می‌دهند، همین موضوع انجام یک خرید مطمئن و قیمت مناسب را برای خریداران دشوار کرده است.

با این وجود باید یادآور شد، قیمت گونی پلاستیکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین خریداران قبل از نهایی کردن خرید، باید هر یک از این موارد را مورد بررسی قرار دهند. تا بتوانند محصولی متناسب با نیاز خود و قیمتی مناسب را خریداری کنند. از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه خرید گونی پلاستیکی عبارتند از:

  • تکنولوژی تولید
  • مواد اولیه
  • نوع الیاف
  • نوع بافت
  • ابعاد

یادداشت پایانی؛ گونی پلاستیکی و استفاده از آن در بسته بندی کالا

استفاده از گونی‌ها با هدف بسته‌بندی اقلام متعددی مثل برنج، غلات، اشیا، مصالح ساختمانی و… همواره مورد توجه افراد فعال در صنایع مختلف بوده‌اند. این موضوع سبب شده تا تولیدکنندگان نیز، متناسب با تقاضای بالای بازار نسبت به تولید گونی‌ها و بویژه گونی پلاستیکی اقدام کنند. قیمت خرید گونی پلاستیکی به صورت عمده همانند تمامی ‌محصولات دیگر کمتر از خرید تکی است. گونی یکی از اقلام ضروری برای اسباب کشی است.

گونی

زودپک به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه ارائه انواع اقلام بسته‌بندی، نهایت سعی خود را دارد تا محصولاتی با کیفیت بالا و قیمتی مناسب را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شما می‌توانید برای خرید گونی پلاستیکی مورد نیاز خود، با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و بهترین مورد را بسته به نیاز و بودجه خود سفارش دهید.

سوالات متداول

چه عواملی در قیمت گونی پلاستیکی موثر است؟

جنس، ماده اولیه، ابعاد و چاپ از عواملی هستند که در تعیین قیمت گونی پلاستیکی موثرند.

آیا گونی های پلاستیکی ضدآب هستند؟

بله؛ گونی های پلاستیکی بسته به نیاز و باری که با آن حمل می شود، می تواند به شکل ضد آب تولید شود.

گونی پلاستیکی چه کاربردهایی دارد؟

از گونی پلاستیکی برای بسته بندی‌های متنوعی استفاده می‌شود. از مصالح ساختمانی گرفته تا آرد و لباس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *