وبلاگ

استفاده از بسته بندی قابل بازیافت، انقلابی در حوزه بسته‌بندی

بسته بندی قابل بازیافت

روزانه محصولات و کالاهای زیادی در سرتاسر جهان بسته‌بندی و جابجا می‌گردند. پس از اینکه کالاها به مقصد اصلی خود و یا به دست مشتریان برسند بسته‌بندی آن‌ها باز و دور انداخته می‌شوند.
در نتیجه هر روز زباله‌های بسیاری تولید و این خود سبب ایجاد آسیب‌های جدی به محیط زیست خواهد بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه به فرآیند بازیافت بیشتر شده است. بعلاوه نوع جدیدی از انواع بسته‌‌بندی‌ها تحت عنوان بسته‌بندی قابل بازیافت روانه بازار شده است. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این نوع از محصولات بسته‌بندی، قابل بازیافت بوده و می‌توان آن‌ها را وارد چرخه تولید و مصرف دوباره کرد.
در نتیجه این روند، از تولیدمقدار قابل توجهی از زباله‌های زیان‌آور به محیط زیست نیز جلوگیری می‌شود.

بسته‌بندی قابل بازیافت چیست؟

به محصولات بسته‌بندی که بعد از یک بار استفاده می‌توان آن‌ها را دوباره وارد چرخه تولید اقلام بسته‌بندی کرد، اصطلاحا بسته‌بندی قابل بازیافت گفته می‌شود.
به این معنا که بعد از باز کردن محصولات، این بسته‌بندی‌ها دور ریخته نمی‌شوند. اینها را می توان به دلیل استفاده از مواد قابل بازیابی ، وارد چرخه بازیافت کرد و مجددا مورد استفاده قرار داد. بسته‌بندی قابل بازیافت می‌تواند از مواد مختلفی بسته به نیاز کاربران و شرایط کاری آن‌ها تولید گردد. پلاستیک، فوم، مقوا و کاغذ از جمله رایج‌ترین مواد اولیه در تولید محصولات بسته‌بندی که قابل بازیافت باشند هستند.

نکته بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد، توجه به مواد اولیه تولید محصولات بازیافتی و همچنین روش بازیافت کردن آن‌ها است. چرا که باید در نظر داشت که حین تولید دوباره از مصرف بسیار بالای انرژی جلوگیری شود. همچنین بازیافت محصولات نباید تاثیر منفی بر محیط زیست داشته باشند.

جنس محصولات بسته‌ بندی قابل بازیافت

محصولات بسته‌بندی قابل بازیافت را می‌توان در جنس‌های مختلفی تهیه کرد. اما در انتخاب آن‌ها باید توجه داشت تا مواد شیمیایی و آلوده کننده آب‌، خاک، هوا و گیاهان حذف گردد. از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر
  • پلاستیک‌های گیاهی
  • نایلون‌های تهیه شده از پلی‌اتیلن
  • انواع کاغذ و مقوا
بازیافت

همان طور که گفته شد هدف اصلی از بکارگیری بسته‌بندی‌ قابل بازیافت جلوگیری از آسیب‌های وارد شده به محیط زیست در نتیجه تولید انبوه زباله است. بنابراین در کنار موضوع مواد قابل استفاده برای تولید بسته‌بندی‌های بازیافت‌پذیر بهتر است نگاهی نیز به مواد غیر قابل استفاده در این خصوص بپردازیم.
بنابراین توصیه می‌شود از مواد و روش‌هایی که احتمال دارد به محیط زیست آسیب وارد کند، استفاده نکنید. پلی‌اتیلن، یونولیت، بسته‌بندی چندلایه، پلی‌استایرن، سوخت‌های فسیلی و … چند مورد از موادهایی هستند که در این قبیل از بسته‌بندی‌ها استفاده نمی‌شوند.

مزایای استفاده از بسته‌ بندی قابل بازیافت

قطعا آنچه سبب شده تا امروزه افراد بسیاری به فکر استفاده از بسته بندی قابل بازیافت باشند، بی‌دلیل نبوده و مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد. چند مورد از مهم‌ترین مزایای بکارگیری بسته‌ بندی قابل بازیافت عبارتند از:

  • جلوگیری و کاهش از آثار مخرب ناشی از تولید اقلام بسته‌بندی در حوزه‌های مختلف
  • صرفه‌جویی در مواد مصرفی که با هدف تولید وسایل بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • قابلیت استفاده از مواد تخریب پذیری که محیط زیست را تهدید نخواهند کرد.
  • کم شدن ضایعات ناشی از بسته‌بندی محصولات و کالاها به طور چشمگیر
  • کاهش هزینه‌های تولید لوازم بسته‌بندی
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی که حین تولید اقلام بسته‌بندی نیاز است.
  • قابلیت استفاده چندین باره از مواد اولیه در دسترس به جای استفاده از منابع محیط زیست؛ مثلا می‌توان از کاغذها و کارتن‌های مصرف شده برای تولید دوباره کارتن به جای قطع درختان جدید بهره برد.

خرید بسته بندی قابل بازیافت

اکنون که با بسته‌بندی قابل بازیافت و مزایای آن در حوزه‌های مختلف آشنا شدید، می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. توجه داشته باشید که قیمت لوازم بسته‌بندی که قابلیت بازیافت داشته و یا از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند در مقایسه با دیگر محصولات کمتر بوده و کسانی که به فکر طبیعت و همچنین جیب خود هستند، خرید بسته بندی قابل بازیافت تصمیم کاملا درستی خواهد بود. شما می‌توانید از طریق سامانه فروش انواع لوازم بسته‌بندی زودپک نسبت به خرید این قبیل از محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت اقدام کنید. زودپک در فروش محصولات خود دو جنبه اقتصادی و حفاظت از محیط زیست را در نظر گرفته و شما را در داشتن یک خرید مطمئن همراهی خواهد کرد.

بازیافت بسته بندی

جمع ‌بندی

همان طور که گفته شد بسته‌‌بندی قابل بازیافت یا به عبارتی دیگر بسته‌بندی سبز، بهترین انتخاب برای دوست‌داران محیط زیست و مصرف‌کننده‌هایی که قصد تهیه لوازم بسته‌بندی با قیمتی اقتصادی دارند است.
کالاهای بسته‌بندی که قابلیت بازیافت دارند در انواع، طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. در نتیجه کاربران می‌توانند با آزادی بیشتر بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنند. از جمله مهم‌ترین انواع بسته‌بندی قابل بازیافت می‌توان کارتن‌های اسباب‌کشی یا بسته‌بندی محصولات، نایلون‌های بسته‌بندی، پاکت‌ها و … را نام برد.

فروشگاه اینترنتی زودپک موفق شده با ارائه انواع مختلفی از وسایل بسته‌بندی با کیفیت بالا به یکی از بهترین‌های بازار در این حوزه تبدیل شود. کاربران تجهیزات بسته بندی می‌توانند به صورت آنلاین سفارشات خود را ثبت کرده و در کمترین زمان درب منزل خود دریافت کنند.
در صورتی که شما نیز تصمیم قطعی خود را در خصوص خرید لوازم بسته بندی قابل بازیافت گرفته‌اید، همین حالا تلفن خود را برداشته و با کارشناسان فروش ما به منظور کسب اطلاعات بیشتر مثل قیمت، کیفیت و تنوع اجناس همین حالا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *