وبلاگ

استرچ پالت و کاربرد آن در صنعت بسته بندی

استرچ پالت

استرچ پالت، یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع و بسته‌بندی انواع محصولات محسوب می‌شود. از انواع نایلون استرچ اغلب در حوزه‌های صنعتی از قبیل کارخانه‌ها استفاده می‌شود. انواع سلفون بسته‌بندی به دلیل تسهیل فرآیند بسته‌بندی و سرعت بخشیدن به آن محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران پیدا کرده است. در ادامه سعی داریم به معرفی بیشتر سلفون بسته بندی و دستگاه های مورد استفاده برای بسته بندی آن‌ها بپردازیم.

آشنایی با نایلون استرچ

نایلون استرچ نوعی محصول پلی اتیلنی نازک و شفاف است که مهم‌ترین ویژگی‌های آن قدرت چسبندگی، کشسانی و الاستیکی است. استرچ را می‌توان بر اساس کاربردی که دارد در دو نوع غذایی و صنعتی دسته‌بندی کرد. استرچ‌های غذایی متراژ کمی داشته و در ضخامت نسبتا پایین تولید می‌شود. در حالی که نوع صنعتی دارای ضخامت بیشتری بوده و در رول‌هایی با متراژ بالا تولید می‌شود. از نوع صنعتی برای بسته بندی کردن محصولات صنعتی استفاده می‌شود.

به نوعی از سلفون‌ها که در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها با هدف بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند، استرچ می‌گویند. به این صورت که وسیله‌ها بر روی پالت‌ها چیده شده و عملیات سلفون پیچی بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. در نهایت نیز محصولات سلفون پیچی شده به کمک لیفتراک از روی پالت برداشته شده و برای جایه جایی آماده می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی‌های استرچ پالت خوب

از آنجایی که استرچ پالت برای بسته‌ بندی و محافظت از محصولات در برابر آسیب‌های محیط بیرونی استفاده می‌شود، توجه به برخی از ویژگی‌های آن در حین خرید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک استرچ پالت خوب می‌توان به:

  • قدرت چسبندگی بالا
  • برخورداری از پیچش منظم در رول‌ها
  • مقاومت بالا در برابر گرما و امواج خورشید (نور UV)
  • برخورداری از متراژ‌ و عرض استاندارد برای استفاده در صنعت
  • کشسانی بالا در برابر پاره شدن حین کشش (قابلیت کشسانی بالا)
  • داشتن ضخامت مناسب به منظور مقاومت در برابر برخورد اجسام نوک تیز و پاره شدن
  • داشتن قابلیت ضد الکتریسیته ساکن به منظور ممانعت از جذب گرد و خاک و پرز بر روی بسته‌ها

چنانچه استرچ پالت ارائه شده توسط شرکتی ویژگی‌های فوق الذکر را داشت با اطمینان خاطر می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

قیمت استرچ پالت

قیمت استرچ پالت از موضوعات مهمی است که کاربران قبل از خرید باید در مورد آن بدانند. به خصوص اینکه امروزه شاهد تنوع بالایی در قیمت این محصول در بازار هستیم. قبل از هر چیزی باید بگوییم که کیفیت سلفون استرچ عرضه شده به بازار توسط تولیدکنندگان تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی آن می‌گذارد. طبیعی است که هرچه کیفیت محصول تولیدی بالا باشد، قیمت فروش آن نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت استرچ پالت

موضوع مهم دیگری که می‌تواند در قیمت استرچ پالت تاثیر بگذارد، متراژ و عرض رول‌های آن است. هر چه عرض سلفون استرچ بیشتر باشد از قیمت بیشتری برخوردار خواهد بود. از طرفی متراژ‌ بالا به معنای خرید در حجم بیشتر بوده و از همین رو برای خرید آن باید قیمت بیشتری پرداخت. البته که در این میان نمی‌توان سهم شرکت‌های فروشنده را نیز نادیده گرفت. به این صورت که برخی از شرکت‌ها با حذف واسطه‌ها سعی دارند که محصولات خود را با سود کمتری به فروش برسانند. پس چنانچه قصد خرید استرچ پالت قیمت مناسب را دارید، تمامی گفته‌های فوق را در نظر گرفته و خرید خود را از شرکت‌های معتبر و شناخته شده انجام دهید.

در نهایت نیز اغلب فروشنده‌ها در خریدهای عمده سود کمتری را بر روی محصولات خود حساب می‌کنند. بنابراین اگر بنابر شرایط کاری نیاز به استفاده از استرچ پالت در حد زیاد را دارید، قطعا خرید عمده گزینه بسیار به صرفه‌تری برای شما خواهد بود.

خرید استرچ پالت

در صورت نیاز به استرچ پالت می‌توانید سفارش خود را به صورت اینترنتی در وبسایت زودپک ثبت کرده و با اطمینان از کیفیت بالای محصولات خریدهای خود را در کمترین زمان ممکن درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید. با خرید آنلاین دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته و از هر نقطه کشور امکان ثبت سفارش برای شما ممکن خواهد بود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۸ و در روزهای پنجشنبه از ۸ الی ۱۲ می‌توانید با شماره ۷۲۱۴۲ ۰۲۱ با کارشناسان بخش فروش ما تماس حاصل فرمایید.

انواع دستگاه سلفون پیچ

همان طور که گفته شد اصلی‌ترین کاربرد استرچ پالت در سلفون پیچی محصولات کارخانه‌ها و کارگاه‌ها است. از آنجایی که سرعت عمل و تسهیل فرآیند بسته بندی اهمیت بالایی در صنعت دارد، استفاده از دستگاه مخصوص سلفون پیچی می‌تواند تا حد زیادی برای کاربران مفید باشد.

دستگاه سلفون پیچ یا همان سلفون کش دارای مدل‌های مختلفی بوده و اساس کار آن به این صورت است که دارای صفحه‌ای گردان بوده و رول سلفون می‌تواند به راحتی درون آن بچرخد. در نتیجه با سرعت و دقت بیشتر عملیات سلفون پیچی را برای کاربران انجام می‌دهد. با توجه به این گفته‌ها انواع دستگاه سلفون پیچ را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

– دستگاه سلفون پیچ صفحه گردان

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های دستگاه استرچ موجود در بازار نوع صفحه گردان آن است. این دستگاه به صورت دستی توسط اپراتور کار می‌کند. البته که کار کردن با آن نیاز به تبحر خاصی نداشته و مهم‌تر از همه اینکه از قیمت پایینی برخوردار است. دستگاه سلفون پیچ صفحه گردان از نظر هزینه‌های تعمیری نیز بسیار مناسب بوده و از لحاظ حجمی فضای چندان زیادی را اشغال نمی‌کند. البته که در میان این مزایا یک سری معایبی را نیز به دنبال دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرعت پایین کار در مقایسه با دیگر انواع و همچنین عدم تحمل وزن پالت‌های سنگین اشاره کرد.

خرید استرچ پالت

– دستگاه سلفون پیچ دروازه‌ای

از دیگر انواع دستگاه‌های سلفون پیچ می‌توان به نوع دروازه‌ای آن اشاره کرد. در این دستگاه به جای صفحه دوار، ستونی تعبیه شده که دور تا دور پالت چرخیده و عملیات سلفون پیچی را انجام می‌دهد. بنابراین از سرعت کار بالایی برخوردار بوده و همچنین محدودیت وزنی پالت را ندارد. معمولا در کارخانه‌های بزرگی که نیاز به سلفون پیچی محصولات در تیراژ بالا وجود دارد، خرید استرچ پالت دروازه‌ای توصیه می‌شود. هزینه خرید این دستگاه به نسبت دیگر مدل‌ها بالاتر بوده و فضای بیشتری را اشغال می‌کند. همچنین تعمیر و نگه‌داری آن نیز به تخصص و دقت بیشتری نیاز دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با یکی از کاربردی‌ترین وسیله‌های بسته بندی به نام استرچ پالت آشنا کنیم. استرچ پالت که در اصل نوعی سلفون بسته بندی صنعتی است، از محصولات در برابر آلودگی و آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کند. این نایلون‌ شفاف دور تا دور محصول مورد نظر پیچانده شده و در حوزه بسته‌بندی کاربرد گسترده‌ای دارد. از همین رو توصیه می‌شود در خرید این محصول حتما به قابلیت الاستسیته، چسبندگی، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر گرما و نور UV و … توجه شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *