وبلاگ

کارتن تخم مرغ چیست و چه ویژگی‌های دارد

کارتن تخم مرغ

کارتن تخم مرغ از جمله جعبه‌هایی است که در صنعت بسته بندی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که تخم مرغ هم در دسته محصولات خوراکی قرار می‌گیرد و هم ماهیتی حساس و شکننده دارد برای بسته‌بندی آن نمی‌توان از هر جعبه‌ای استفاده کرد. بلکه در بسته بندی تخم مرغ توجه به برخی نکات و ویژگی‌های کلیدی الزامی است. در غیر این صورت نمی‌توان سلامت آن‌ها را در حین جابجایی و نگه‌داری تضمین کرد. چنانچه در حال فعالیت در حوزه فروش تخم مرغ هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که نیاز است قبل از خرید در مورد جعبه مقوایی تخم مرغ بدانید آشنا کنیم.

معرفی کارتن تخم مرغ

بسته بندی تخم مرغ مهم‌ترین کاری است که افراد فعال در این زمینه باید به آن توجه کنند. چرا که تخم مرغ‌ها با زحمت فراوانی در مرغ‌داری تولید می‌شوند. چنانچه بدون توجه به بسته‌بندی، تخم مرغ‌ها به بازار عرضه شوند بدون شک باید از نصف سود حاصل از این کار صرف نظر کرد. چرا که تخم مرغ‌ها در نتیجه شکستن و آسیب دیدن غیر قابل فروش به مشتریان خواهند بود.

برای این منظور استفاده از کارتن تخم مرغ امری ضروری و مهم تلقی می‌شود. جعبه تخم مرغ معمولا به صورتی طراحی می‌شود که مراحل حمل و نقل و انبار آن‌ها را تسهیل بخشد. معمولا برای هر تخم مرغ در این جعبه‌ها خانه جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا با یکدیگر فاصله داشته و در حین جابجایی دچار ضربه و شکستگی نشوند. این کارتن‌ها عموما از جنس مقوا بوده و به صورت زیست تخریب‌پذیر تولید می‌شوند. در نتیجه در عین حال که به سلامت تخم مرغ‌ها آسیب نمی‌رسد از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی نیز جلوگیری می‌شود. 

انواع کارتن تخم مرغ

بسته بندی تخم مرغ در کارتن‌های مختلفی صورت گرفته و به بازار عرضه می‌شوند. به طوری که برخی از آن‌ها از جنس مواد بازیافتی بوده و برخی دیگر به صورت کاملا استاندارد و باکیفیت از مواد درجه یک تهیه می‌شوند. بسته به اینکه چه قدر به کسب و کار خود اهمیت می‌دهید و به دنبال چه نوع محصولی هستید، می‌توانید کارتن مورد نیاز خود را برای بسته بندی تخم مرغ انتخاب و خریداری کنید. به خصوص برای تخم مرغ‌های صادراتی خرید بهترین و باکیفیت‌ترین جعبه‌ها ضروری هستند.

جعبه های تخم مرغ می‌توانند به صورت سه لایه و پنج لایه تولید شوند. این به نوع بسته بندی و ارسال شما بستگی دارد که کدام کارتن را خریداری نمائید.

ویژگی‌های کارتن تخم مرغ استاندارد

اهمیتی که کیفیت جعبه مقوایی تخم مرغ دارد بیش از دیگر کارتن‌های بسته بندی است. چرا که ماهیت تخم مرغ با دیگر محصولات فرق داشته و نیازمند توجه بیشتری است، در غیر این صورت باید خود را آماده خسارت‌های بزرگ در حین حمل و نقل و البته انبارداری آن کرد. از طرفی دیگر تخم مرغ محصولی خوراکی بوده و باید به برخی نکات مهم در حوزه بسته بندی توجه شود. در پی این صحبت‌ها می‌توان گفت که یک جعبه تخم مرغ استاندارد باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • مقاوم در برابر فشار ناشی از قرار گرفتن جعبه‌ها بر روی هم
  • مقاوم در برابر رطوبت ناشی از محیط و خود تخم مرغ‌ها
  • مقاوم در برابر ضربه‌های احتمالی در حین حمل و نقل و انبار کردن
  • استفاده از متریال باکیفیت و غیر شیمیایی به منظور حفظ بهداشت کار
  • قابلیت اعمال چاپ بر روی بدنه کارتن‌ها

توجه به ویژگی‌های فوق در هر صورت بسیار مهم است. اما اگر قصد بسته بندی تخم مرغ‌ صادراتی را دارید، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کنند. چرا که جعبه‌ها باید توان تحمل مسیرهای طولانی در پشت کامیون‌های یخچال‌دار را داشته باشند.

جعبه تخم مرغ

قیمت کارتن تخم مرغ

قیمت کارتن تخم مرغ بسته به نیاز مشتریان می‌تواند متغیر باشد. به این معنا که کارتن‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر و البته تعداد لایه‌های بیشتر در مقایسه با کارتن‌های کوچک و نازک قیمت بالاتری را دارند. همچنین اگر خریداران درخواست اعمال چاپ طرح، نوشته و یا لوگو بر روی کارتن داشته باشند، طبیعتا هزینه خرید افزایش می‌یابد. بنابراین تنها را ه برای اطلاع از قیمت دقیق جعبه مقوایی تخم مرغ تماس با شرکت فروشنده و کسب اطلاعات لازم از کارشناسان فروش آن‌ها است. زودپک یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه فروش انواع لوازم بسته بندی بوده و در این زمینه نیز می‌تواند شما را برای داشتن یک خرید باکیفیت و البته قیمت مناسب راهنمایی کند.

جمع‌بندی

تخم مرغ پرمصرف‌ترین مواد غذایی در جامعه به شمار می‌آید. به طوری که می‌توان آن را در سبد کالای هر خانواده‌ای مشاهده کرد. همین موضوع سبب شده تا روزانه تقاضا برای خرید تخم مرغ در بازار بالا باشد. شاید پروسه تولید تخم مرغ امری ساده به نظر برسد اما در مرغ‌داری‌ها هزینه‌های زیادی برای نگه‌داری و پرورش مرغ‌ها و در نهایت تولید تخم مرغ پرداخت می‌شود.

پس اگر بسته بندی آن‌ها به صورت اصولی انجام نشود، نمی‌توان انتظار ارائه تخم مرغ‌های سالم به بازار را داشت. بسته بندی تخم مرغ باید به نحوی باشد تا هم از لحاظ نکات بهداشتی و هم از لحاظ امنیتی آسیبی به آن وارد نگردد. بنابراین ضروری است تا جعبه تخم مرغ خریداری شده از شرکت‌های معتبری تهیه شود و از همه مهم‌تر ویژگی‌هایی از قبیل استحکام، دوام و عدم آسیب‌پذیری ناشی از رطوبت را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *