وبلاگ

نایلون حباب دار چیست؟ + انواع آن

انواع نایلون حبابدار

در حوزه بسته‌ بندی از نایلون‌های متنوعی به منظور محافظت از محصولات کمک می‌گیرند. یکی از پرکاربردترین این موارد نایلون‌های حبابدار هستند. همانند هر محصول بسته بندی دیگری نایلون‌های حبابدار نیز در انواع مختلفی طراحی شده و به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین کاربران باید با شناخت بیشتری مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرده و به منظور برآورده کردن نیاز خود خریداری کند. چنانچه شما نیز دوست دارید تا با انواع نایلون حبابدار آشنا شده و بهترین بسته بندی را برای محافظت از وسیله‌های خود داشته باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی نایلون حبابدار

پیش از اینکه بخواهیم در مورد انواع نایلون حبابدار زوم شویم بهتر است تا آشنایی جزئی با این وسیله پرکاربرد بسته بندی کسب کنیم. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد به ورق‌های نایلونی که سطح آن‌ها با یک لایه حباب‌دار پوشانده شده باشند، پلاستیک حبابدار می‌گویند. این حباب‌ها در برابر وارد شدن ضربه و همچنین فشار به سطح محصولات بسته‌بندی شده توسط این نایلون‌ها جلوگیری کرده و در نتیجه بدون آسیب دیدگی و وارد شدن خسارت امکان جابجایی و یا نگه‌داری محصولات را ممکن می‌سازد.

استفاده از نایلون حبابدار در صنعت برای بسته بندی برخی از کالاهایی که ظریف و شکننده هستند و از حساسیت بیشتری حین انبارکردن و حمل و نقل برخوردار هستند، توصیه می‌شود. البته کاربرد نایلون‌های حبابدار تنها محدود به حوزه بسته بندی نبوده و به دلیل دارا بودن یک لایه هوا حکم عایق را نیز دارند. بنابراین از آن‌ها می‌توان به عنوان عایق در پوشاندن پنجره‌ها و کاربردهای مشابه دیگر از این قبیل نیز استفاده کرد.

[ux_products type=”row” ids=”117534,6022,6019,4998″]

انواع نایلون حبابدار (انواع ضربه گیر بسته بندی)

نایلون‌های حبابدار در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. همین موضوع سبب شده تا کاربران بتوانند از آن‌ها در حوزه‌های کاربردی مختلفی بهره ببرند. انواع نایلون‌های حبابدار در بازار بر اساس تعداد لایه‌ها، ابعاد، جنس، شکل ظاهری و … دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی تک تک آن‌ها پرداخته‌ایم:

۱-تعداد لایه نایلون‌های حبابدار

از جمله انواع نایلون‌های حبابدار می‌توان به دولایه و سه لایه بودن آن‌ها اشاره کرد. نایلون‌های حبابدار دو لایه گزینه‌ای بسیار مناسب برای بسته بندی کردن طیف گسترده‌ای از کالاها مانند انواع ظروف شکستنی، قطعات الکترونیکی، لوازم یدکی و موارد مختلف دیگر از این قبیل است. در حالی که نایلون‌های حبابدار سه لایه برای بسته‌بندی لوازم بزرگتر و سنگینتر، که شکل مکعبی دارند توصیه می‌شود. منظور از این کالاها لوازم سنگین آشپزخانه مثل یخچال، گاز و … است. هر چند که نایلون‌های دو لایه نیز برای این کاربرد مناسب هستند اما حبابدارهای سه لایه برای بسته‌بندی این قبیل از محصولات گزینه راحت‌تری هستند.

۲-جنس نایلون‌های حبابدار

از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در انواع نایلون‌های حبابدار می‌توان به جنس آن‌ها اشاره کرد. به این صورت که امروزه در بازار شاهد نایلون‌های حبابدار با روکش فلزی هستیم که با نام نایلون حبابدار متالایزنیز شناخته می‌شوند. این نوع از نایلون‌ها عموما به منظور کنترل دما محتویات درون بسته‌بندی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و گزینه مناسبی برای بسته بندی محصولات فوق‌العاده حساس هستند. همچنین مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و آلودگی داشته و استفاده از آن‌ها برای بسته بندی محصولات غذایی، اسناد و … توصیه می‌شود.

از دیگر انواع پلاستیک حبابدار که بر اساس جنس می‌توان دسته‌بندی کرد، حباب های ضد استاتیک هستند. این نوع از نایلون‌ها به رنگ صورتی بوده و با هدف بسته‌بندی لوازم الکترونیکی نظیر لپ تاب و … تولید می‌شوند. این نوع از پلاستیک‌ها جنسی از پلی اتیلن با چگالی پایین داشته و همین موضوع باعث می‌شود تا رسانایی الکتریسیته در اطراف اجسامی که توسط این نوع از نایلون‌های حبابدار بسته‌بندی می‌شوند وجود نداشته باشد. به عبارتی دیگر این نایلون‌های استاتیک خارجی را از بین می‌برد.

۳-شکل‌های مختلف نایلون حبابدار

با توجه به مزایا و کاربردهای گسترده‌ای که نایلون‌های حبابدار می‌توانند داشته باشند، تولیدکنندگان آن‌ها را در شکل‌های مختلفی طراحی و به بازار عرضه می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان این نایلون‌ها را به صورت رولی در متراژ و ابعاد مختلف خریداری کرد. همچنین نایلون‌های حبابدار به شکل پاکتی نیز تولید می‌شوند که کاربران می‌توانند به راحتی محصولات خود را درون آن‌ها قرار داده و بسته بندی کنند. پاکت‌ پستی حبابدار یکی از پرفروش‌ترین انواع این نایلون‌ها هستند.

۴-ابعاد مختلف نایلون حبابدار

یکی از بزرگترین مزایایی که نایلون‌های حبابدار دارند، ارائه آن‌ها در ابعاد مختلف به بازار است. بنابراین افراد با هر حوزه کاربری که دارند می‌توانند سایز مورد نظر از انواع نایلون‌های حبابدار را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند. از جمله رایج‌ترین ابعادی که نایلو‌ن‌های حبابدار در بازار دارند می‌توان به رول‌های ۱۰۰ متری اشاره کرد که در عرض‌های ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ متری تولید می‌شوند. علاوه بر آن پاکت‌های حبابدار نیز در طرح‌های ساده و چاپ اداره پست از نظر اندازه تنوع بالایی داشته و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید پاکت‌های حبابدار را در ابعاد A3 , A4 , A5 , B4 , CD, 120 از شرکت‌های فروش انواع لوازم بسته‌بندی سفارش داده و خریداری کنید.

نایلون محافظ

خرید انواع نایلون حبابدار

با توجه به اینکه انواع نایلون حبابدار در بازار متنوع است، کاربران باید با توجه به نیاز و انتظاراتی که از بسته‌بندی دارند مناسب‌ترین گزینه را از نظر جنس و ابعاد خریداری کنند. زودپک به عنوان وبسایت فروش لوازم بسته‌بندی خرید انواع نایلون حبابدار را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

از جمله پر فروش‌ترین نایلون‌های حبابدار موجود در بازار می‌توان بهنایلون‌های رولی دولایه و سه لایه در متراژ‌ها و عرض‌های مختلف (۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ سانتی‌متری) اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا با انواع نایلون حبابدار موجود در بازار آشنا شوید. این پلاستیک محافظ بر اساس تعداد لایه‌های، جنس، شکل و ابعاد در انواع مختلفی دسته بندی شده و بر اساس نیاز کاربران در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود. برای اینکه بتوان یک خرید مناسبی را هم از لحاظ کاربردی و هم از لحاظ هزینه تهیه کرد توجه به انواع نایلون حبابدار اهمیت ویژه‌ای دارد. برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در زودپک از طریق شماره ۷۲۱۴۲ ۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *